2014-03-18 13:28:56

Obilježavanje 100 godina od smrti A. G. Matoša

Početkom ove školske godine naznačili smo u Kurikulumu škole da ćemo 17. 3. 2014.g. imati integrirani dan na temu A. G. Matoša. Tom danu su prethodile brojne predradnje: učenici su na satima Likovne kulture i izvannastavnim satima izrađivali brojne Matoševe portrete, priređivali su se materijali za uređenje panoa u holu škole, učenici su uvježbavali uloge za igrokaz, učitelji su  prilagođavali temu svome nastavnome predmetu te osmišljavali sat …

Dana 17. 3. 2014. nastava je započela školskom priredbom pod nazivom „Sto poslije Matoša“.  Osmislila ju je Željka Lukadinović, prof. hrvatskoga jezika, a uspješno predstavili  učenici 6. razreda  (Anabela Ivančević, Elizabeta Matković, Drita Duraj, Lucija Radić, Luka Strahonja, Karlo Suhovski, Mia Radmanović, Klara Granić, Iva Šuker, Robert Kregar, Mihael Fruk, Matko Pejić i Matej Jerković). Učenici su nas na zanimljiv način upoznali s Matoševim biografskim podatcima i njegovim djelima oživljujući ga u ovome stoljeću  i ukazujući na različitosti ovoga i onoga doba, ali i na vrijednosti koje ne poznaju vremensku granicu – Matoševa djela.

Daljnji tijek nastave je tekao prema rasporedu. Učitelji su osmislili zanimljive nastavne sate.

Učiteljice su prvih razreda na satu Hrvatskoga jezika uvježbavale pisanje velikog i malog slova imena i prezimena ljudi s kojima se Matoš družio i mjesta gdje je sve bio, rješavali su matematičke zadatke u kojima je bio zastupljen i Matoš, slikali su maćuhicu (miješajući dvije osnovne boje) na satu Likovne kulture, a upoznali su i  igre iz Matoševog doba na satu Tjelesne kulture. Drugi su razredi uz ponavljanje velikog početnog slova i opisivanja Matoševog lika, uvježbavali matematičke zadatke  pomoću puzzla koje kriju Matošev lik. Na satu Engleskoga jezika uvježbavalo se sadašnje glagolsko vrijeme na Matoševim stihovima. Treći razred je iščitavajući Matošev životopis ponavljao vrste riječi, učio o korizmenim običajima  na prijelazu 19. i 20. st., a Tjelesna kultura je prošla u znaku tradicijskih igara. Četvrti su se poslužili lentom vremena i zemljovidom RH te su na satu Prirode i društva izučavali Matoševa putovanja, a na satu Hrvatskoga jezika proučavali su teme Matoševih pjesama.  Peti su razredi uspoređivali na satu Povijesti  Matošev opis Rima i opis Rima za vrijeme Rimskoga Carstva, prevodili su Matoševe pjesme na engleski jezik, uvježbavali snalaženje na zemljopisnim kartama prateći Matoševa putovanja, a zadatci iz matematike (razlomci) rješavali su se pomoću labirinta koji im je nudio (ukoliko točno riješe) stihove Matoševog soneta. Šesti su razredi na satu Geografije istraživali kamo je sve Matoš putovao po Hrvatskoj, analizirali su Matoševe pjesme, bavili se poligonskim preprekama (trčanje, penjanje, provlačenje) koje predstavljaju različite Matoševe putove (nizine, brda). Učenici su se sedmih razreda na satu Geografije upoznali s prirodnim i društvenim obilježjima Europe 19. st., saznali su brojne informacije o Matošu u političkom životu Hrvatske (posebno Stranci prava), uvježbavali konstrukciju kružnice kroz tri točke (koje obuhvaćaju Matoševa boravišta) i naučili što je sonet i koji su drugi nazivi za njega. Osmi su razredi izrađivali Matoševe portrete  na temelju vertikalne, horizontalne i dijagonalne kompozicije, učili o medicini Matoševog doba (najčešće bolesti), prevodili  Matoševe pjesme na engleski jezik i na satu Matematike uvježbavali preslikavanje (izometrije, ravnine).

Cjelokupna priča o Matošu „zaokružena“ je sudjelovanjem naše škole na svečanosti Matošu u čast koja je održana u Gradskom kazalištu „Joza Ivakić“  s početkom u 19 sati na kojoj su se predstavili naši mladi glumci (gore navedeni učenici 6. razreda) pod mentorstvom Željke Lukadinović i naši slikari (koji su slikali Matošev portret) uz stručno vodstvo Ksenije Jurišić.


Osnovna škola "Antun Gustav Matoš" Vinkovci